15 Şubat 2010 Pazartesi

"Eski" Sevgililer Günü Yazısı

Not: Yazıyı yazmaya sevgililer gününden bir hayli önce başlamıştım. Ancak yarım kalmıştı. Tamamlamak bugüne kısmetmiş. Daha iyi oldu; çünkü sevgililer günü öncesi her şey bir anda kalplere bürünüyor. Ben de işin o kısmını pek sevmiyorum. Şimdi sular daha durgun. Sevgililer günü konuşmöak için daha iyi ortam.

Bu Sevgililer Günü'ne bakış açımda iki temel nokta var.

1- Her şeyden öte, Sevgililer Günü'ne "Aaaa tamamaen romantizm üzerinden nemalanan bir para tuzağı" ya da "Kapitalizmin sahneye koyduğu son tragedya" filan gibi ağır laflar söyleyenlerle hemfikir değilim. Bunları diyen insanlar, "Alın verin ekonomiye can verin" reklamlarını n'iye eleştirmediler merak ederim. Bu işler böyle. Bu arada reklamı boşuna harcadılar "Alın verin" Sevgililer Günü için daha güzel bi konsept.

2- Bu güzel ekonomik, sosyal, cinsel ve tinsel günü sadece ve sadece kırmızı kalplerle ifade eden ve vatandaşın da böyle algılanmasını sağlayan romantikleri de Allah nasıl biliyorsa öyle yapsın. Birinci maddedekilerle hemfikir değilim, bunlarla hiç hemfikir değilim. Romantiklerle zaten ne konuda hemfikirsin derseniz... Onda da haklısınız.


Sevgililer Günü güzeldir. Ama kime güzeldir. Onu konuşmak lazım. Bana göre Sevgililer Günü sevgilisi olmayanlara güzeldir. Çünkü sevgililer günü öncesi, bir ay öncesinden itibaren olan bölümden bahsediyorum, sevgilisi olmayan herkesin tüm antenleri açılır. Bu süper bir şey. Bunda aşağılık bir durum yok. Ne var yani, herkes bir sevgilisi olsun ister (çok istisnai bir durum yoksa). Sevgililer günü yarattığı hava ile en kaba tabiriyle işleri açar. İlişkiler trafiğini yoğunlaştırır. Bu kötü bir şeydir diyeniniz var mı? Sorarım size.

"Buna ihtiyaç mı var", "Artık bunu kollayan bir erkek zaten bitmiştir" filan dediğinizi duyar gibiyim. Hiç katılmıyorum. Zaten bunu kollayan kadın mı erkek mi onu da ayrıca tartışırım. Bunu zaten düşünmüyor erkekler. Bana sorarsanız kadınlar da düşünmüyor. Doğal bir süreç bu. Massai Mara bozkırlarında aslanlar ve timsahlar için işlerin en açık olduğu zaman aralığı, bizon sürülerinin nehirden geçiş yaptığı zaman aralığıdır. İlişkiler açısından nehirden geçiş mevsimi 14 şubat öncesidir. Hanımlar kızmayın. Teşbihte hata olmazmış. Ayrıca kimler aslan kimler bizon ona dair hiçbir şey söylemedim. Açıklıyorum. Erkekler aslan, kadınlar timsah, yeni ilişkilerse bizon.

Saçları ortadan ayırmış, böyle yeni ilişki olmaz olsun

Bence bir şekilde ilişkiler trafiğinin içinde olan insanlar için nispeten daha az önemli bir gün sevgililer günü. Ancak eminim bir sürü bu güne inanan insan, ilişkilerine bugün başlamışlardır, ilk cinsel deneyimlerini bugün yaşıyorlardır filan. Olayı buna indirgeceyecek kafa yapısında olmaları özünde bakınca kötü ama, hiç olmamamasından daha iyidir. Sevişmeyi öğütleyen bir gün sonuçta. Başka taraflara çekmemek lazım. İki cümle önceki sevişmeyi de eski Türk filmlerinde "sevişme" kelimesi gibi kullandım. Seks çağrışımlı olan değil. "Orhanla sevişiyoruz anne, en kısa zamanda beni babamdan istemeye gelecek."te olan. Ulan amma da mazbut bi' günümdeyim ben ya.


Ben kişisel olarak, Sevgililer Günü'nü hiç takmıyorum. O sırada beraber olduğum kadın çok çok önemsiyorsa elbette ki onu üzmem. Ancak çok çok önemsemezse de memnun olurum. Olay benim için bu kadar. Sevgililer Günü denen gün ortadan yok olup, onun yerine "Eski Sevgililer Günü" diye bir şey icadolsa, benim işime gelen gün o gün olurdu. Hayal ediyorum:

Eski Sevgililer Günü - 14 Temmuz (Şöyle bir yaz günü olsun, iddialı giyinsin kadınlar :))
Günün konsepti şöyle,
"Eski Sevgililer Günü
Eski sevgilinle buluş ve ona neler kaçırdığını göster!"

Herhalde kadınların bu hayatta gördüğümüz görebileceğimiz en bakımlı ve güzel oldukları günler bu günler olurdu. Kuaförlerin ve giyim mağazalarının ciroları Sevgililer Günü'nden fazla olmasın ben de bir şey bilmiyorum. Haa, sırf kadınlar değil, erkekler de hiç olmadıkları kadar yakışıklı olmaya, olmadıkları kadar cömert olmaya filan özen gösterirlerdi o gün herhalde.

Çok zevkli olurdu eski sevgiliyle bu tansiyonda bir gece geçirmek. Hatta belki konsept şöyle bile olabilir. Biriyle buluştun, hop diye bi saat sonra başka bi randevun var. Böyle hareketli bir gece, sürekli dönüyorsun ortamlarda. Ne güzel. Ama o zaman kesin şöyle bir şey olurdu.

Mesala o masadan kalkıyosun.

T.İ: Ah Sibelciğim az sonra senden 2 sonrakiyle buluşacağım, bayadır görmüyorum, adı Burcu. Gece de çok yoğun, beni bilirsin.
Sibel:
Aaa, öyle mi T.İ, çok iyi oldu bu bak. ben de senle beraberken benim bi tane daha vardı, sen bilmezsin, adı Vedat. Onunla buluşacağım. Sen de beni bilirsin.

Olmaz şey mi? Bu hayatta her şey olur.


Öğrenciliğimde yaşadığım komik bir Sevgililer Günü anımı anlatacaktım. Yalan oldu. Yazarım onu da bir ara.

Hepinize mutlu Eski Sevgililer Günü.

26 DIYECEGIM ODUR Kİ...:

küfkedisi dedi ki...

Eski sevgililer günü bence de muhteşem bir fikir. En seksi şekilde giyin, 1 saat içinde adamın canını oku ve arkana bakmadan çekgit :)) Eğer adam seni terkettiyse bir de say dök içindekileri, intikamını al, sevdim çok sevdim bunu :)))))

Akasya dedi ki...

'Saçları ortadan ayırmış, böyle yeni ilişki olmaz olsun' buna bayıldım haha =)

H dedi ki...

aslanın dişisi erkeği olmaz.

Adsız dedi ki...

Eee İncili'yle n'oldu? onu yarım bıraktın.. İflah Olmaz Bowlingçi'yi tam bi çözememiştik daha :)

Adsız dedi ki...

Eğer izlediysen; My Super Ex-Girlfriend'te bi tane süper-görlfrend'den yeni kurtulmuşken, yeni görlfrend'in de birden süper-görlfrende dönüşmesi de kaderin o adama(ismini unuttum) bi cilvesi olsa gerek. :)

Ya da "Alma mazlumun ahını..." :p:P

Bu post hakkında:

1. Eski Sevgililer Günü'nde de siyah gül satılsın mesela! Herkes birbirine siyah kalp versin. Nasıl olur?
2. E. S. Günü dışında(bu fikir çok iyi!); sanki öncekiler kadar merak uyandıran, o kadar dolu dolu bi post değildi gibime geldi.
3. Şimdi aklıma geldi; İncili bir "farkında olmadan yaşanan Pre-Sevgililer Günü sendromu kızı" mıydı ki?

Kendine iyi bak

Kediye Kafa Atan Psikopat Fare dedi ki...

ben su sevgılıler gununde en cok erkeklere uzuluyorum. yazık adamlara bakıyorum hedıye almak ısın cırpınıyolar etrafta, kadınlar da rahat rahat gezıyo tek taş gelsın dıye beklıyo....

ama olsun gecmıs de olsa kutlu olsun :D

T.I dedi ki...

@küfkedisi: Ya böyle o gün say dök içindekileri öfkeni kus değil de, biraz daha işin eğlenceli tarafında dursa.Gerginlik olmadan, komikçe bir şey geçiyor daha çok içimden.

@akasya:İstemezdin di mi :)

@H: Olur olur.

@Adsız1: İflah olmaz bowlingci birkaç kez aradı. "Keep in touch" durumdayım fakat kısıtlamıyorum kendimi bu aralar.

@Adsız2: Filmi izlemedim. Biraz da Uma Thurman'ı dandik projelerde görmek istememe refleksimden olabilir. Ancak film hakkında bir şeyler okumuştum. Teşekkürler bilgilendirme için.

Cevaplar:
1- Ben siyah güllük bi durum görmüyorum. Hüzün müzün yok bu işte, saf eğlence.
2- Teşekkürler yorumun için. Ben sevdim diyebilirim sadece.
3- Olabilir. Hatta bekledi benden bir iki hareket, kaleyi uzaktan bir yokladı. Ben başka işler peşindeyim ama bu aralar...

@Kediye kafa atan Psikopat Fare: İşin bu yanı biraz sinir bozucu. Gerekli çevresel ve fikri altyapıyı oluşturamamış adamlar, çiçekçiden çiçekçiye koşar, kuyumcularda fink atar, rezervasyon için 250 yeri arar. Kadınlar da bi kravat alır yollarına devam eder. RQ farkı. Daha önce de demiştim.

Teşekkürler ve Sevgiler
T.İ

küfkedisi dedi ki...

Tamam adam için çok eğlenceli olmayacaktır benim söylediğim ama ben kesin çok eğlenicem :))) Öyle bağırıp çağırarak değil tabii tatlı tatlı sohbet ederken arada iğnelemeler, şöyle aklında bir canlandır sahneyi :)))

T.I dedi ki...

Adam da seni iğneleyici sözler söyleyebilir, unutma :).

küfkedisi dedi ki...

Sorun değil bir şekilde baş ederim ben :) Ya hepsi işin şakası, yorgan gitmiş kavga bitmiş. Eğlenirsin, gülersin, eskileri anarsın (tabii karşındaki adam gibi adamsa) ama karşılıklı olarak ufak tefek laf çarpmalar kaçınılmaz olur sanırım :)

cipim dedi ki...

Sevgililer günü kesinlikle bir görev olarak algılanıyor. herkes sevgi pıtırcığı oluyor, hediyeler, çiçekler filan... eski sevgililer günüde bana pek mantıklı gelmedi. eski sevgililer haftası filan olsa daha iyi olur gibi. 24 saatte taş çatlasa 6 exin günü kutlanırki buda kimseye yeterli olmaz sanırım.

T.I dedi ki...

Haftası olması biraz one shot etkisini azaltır. Hiç aktif olarak yaşanan bir hafta biliyor musun? Hepsi yokoldu gitti.
Oysa tek günler yaşar.

Misal, bence en ünlü hafta, yerli malı haftası'dır, hangi tarihler arasında olduğunu bilen var mı? Yok.

Oysa günler daha kalıcıdır. Daha çarpıcı, daha seksidir.

Örneğin,Kadınlar Gününü herkes bilir. Haftası olsa kimse iplemezdi.

Dünya Öpücük günü geliyor yeni trend. 3-5 seneye o da vazgeçilmez olur, benden söylemesi.
Özetle, bu işin hakkı gün.

Portfolyo genişse "Best Of" diye bir şey var. O işe giricen. En iyi 5 6 taneyi seçicen. Listeye giremeyenlerden seni arayan olursa buluşalım diye, Top5'te yoksun, üzgünüm diyeceksin!

cipim dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
cipim dedi ki...

Ya o top 5 te yoksun üzgünüm lafı pek olmamış bence. Nede olsa Türk kızlarında 3. erkek yoktur. Hepimizin yaşı kaç olursa olsun beraber olduğu erkek 2. dir. :)

küfkedisi dedi ki...

kanka yemese kimse birbirini şöyle bir sallansak top 10 bile çıkar kanımca:))))

T.I dedi ki...

Yahu cipim sen değil misin bir gün yetmez hafta olsun diyen. Şimdi de 2 diyorsun?

bi önceki meajından alıntı:
". eski sevgililer haftası filan olsa daha iyi olur gibi. 24 saatte taş çatlasa 6 exin günü kutlanırki buda kimseye yeterli olmaz sanırım."

no comment.
yaşa küfkedisi.

cipim dedi ki...

bende onu diyorum ya. valla ben eskilerden yedeklerle birlikte 2 takım çıkarır, sahaya sürerim. bütün oyuncu değiştirme haklarımıda kullanırım. ama lafa gelince bütün kadınların hayatında 2 adam olmuştur diyorum.

cipim dedi ki...

bende onu diyorum ya. valla ben eskilerden yedeklerle birlikte 2 takım çıkarır, sahaya sürerim. bütün oyuncu değiştirme haklarımıda kullanırım. ama lafa gelince bütün kadınların hayatında 2 adam olmuştur diyorum.

T.I dedi ki...

Takım var takım var. Plaj voleybolu takımı 2 kişiden oluşur. Futbol takımı 11 kişiden. Ne takımı çıkarıyorsun sen :)?

cipim dedi ki...

hentbol diyelim :d
ilk 7 +5
2 takım dersek 24 olur. ( çok oldu gibi)

küfkedisi dedi ki...

Top 10 dedik top 20 yi geçti hatun bu seferde :))) benden ancak bir takım çıkar kanka seni takdir ettim :))))

cipim dedi ki...

hoyratça harcadım zamanında :)))

Adsız dedi ki...

Peşinde olduğun işlerle ilgili yazacaklarını sabırsızlıkla bekliyoruz, T.İ.

ismin Tarık mı? :)

Adsız dedi ki...

Diğer postlar gibi dolu dolu olmamış be T.i.
eski sevgililer günü fikri dahice ama:)
başkada bir nane göremedim.
Bu aralar hayatın hareketli anlaşılan bloga konsantre olamıyosun bence:)

Diyar dedi ki...

Hah! fikir iyiymiş...
Ve nasıl olduysa, 14 şubatı eski sevgilisi ile geçirmiş bir insanım...Birbirimize laf sokmadık, gayet moderndik. 4 senenin verdiği yakınlık vardı o kadar...

"En Değer Verdiğin Ex Günü" de yapılabilir... Bu durumda herkes beni seçer ama n'apalım :p

dırdırımkendime dedi ki...

postun üzerinden neredeyse 1 sene geçmiş henüz okuyorum :((
ex sevgililer günü muhabbetine bayıldım..
mesela herif beni arasa o gün (sonuncuda takılıp kaldığım için sadece o arasın)görüşsek falan, dediğin gibi en bakımlı ve güzl hallerimizle karşılasak birbirimizi ve tabiki geceyi beraber geçirsek... bu gecenin üstüne beni yine arasa ama ben "çok güzeldi fakat bir kez daha olmayacak" gibi laflar etsem..
yazarken ben bile inanmadım walla :)))) yok bööle bi dünya! neyse ben g.t edemesem de bi eden çıkar elbet...

 


TEHLİKELİ İLİŞKİLER © 2008. Design by: Pocket